Paragrafen

Paragraaf Bedrijfsvoering

Analoog en digitaal informatiebeheer

Door de voortschrijdende digitalisering in de postregistratie en het zaakgericht werken verandert de behandeling van de analoge documenten. De analoge documenten worden bij binnenkomst gedigitaliseerd en daardoor worden er alleen nog digitale dossiers (cases) gevormd. De analoge documenten worden daarna vernietigd op de manier zoals vastgelegd in het Besluit Vervanging van de gemeente Hulst. Dit geeft ruimte om de reeds gevormde analoge (papieren) dossiers af te ronden, te selecteren voor vernietiging of permanent bewaren en het overdragen van de te bewaren dossiers aan de archiefbewaarplaats van de gemeente.
De bewerking van de openbare archieven zal worden voortgezet evenals de materiële verzorging en digitalisering van de daarvoor in aanmerking komende documenten. Deze gedigitaliseerde documenten uit de openbare archieven kunnen dan via het internet ter beschikking worden gesteld aan belangstellenden.
De aanwas van papieren poststukken vermindert aanzienlijk en ook in de ambtelijke organisatie ontstaat er veel digitale informatie. Daarmee komt de nadruk steeds meer te liggen op het beheren van digitale documenten.
Parallel aan de invoering van digitaal (zaakgericht) werken wordt verder uitvoering gegeven aan het ontwikkelen van het digitaal informatiebeheer. Op dit gebied worden ervaringen uitgewisseld met andere Zeeuwse overheden.
De aansluiting op het Zeeuws e-Depot is nog in onderzoek om uiteindelijk het beheer van de digitale documenten op de lange termijn te kunnen waarborgen. De besprekingen hieromtrent met het Zeeuws Archief worden periodiek gevoerd.

Deze pagina is gebouwd op 11/18/2020 11:17:16 met de export van 11/16/2020 11:23:37